Honda Japonsko robí v poslednej dobe zvláštne rozhodnutia. Jedným z nich je napríklad uvedenie Hondy Civic Type R Euro (FN2) na japonský trh.
Prečo zvláštne? Nuž, nie je to zlý nápad. Skôr nepochopiteľný, keďže v Japonsku majú svoj vlastný model "tajpáru", ktorý je rýchlejší, výkonnejší, priestrannejší a praktickejší (4-dverový model). Ďalším faktom je, že Type R Euro je na európskom a austrálskom trhu už vyše dvoch rokov, z čoho vyplýva, že nie je úplne nový. Prečo sa teda trápiť s jeho uvádzaním? Dôvod bude asi jediný a pre Japoncov dôležitý - dizajn.
Nepoznám auto, ktorého dizajn by okolo seba vzbudil toľko rozruchu a debát. Vo väčšine prípadov sa finálne modely vozidiel od konceptov na papieri veľmi líšia. Honda však urobila odvážny krok a nechala autu futuristickú a skoro nezmenenú podobu pôvodného konceptu, ktorú mnohí prirovnávajú k UFO lodi. A spravila dobre.
Civic Type R Euro vychádza z limitovanej edície, ktorá bola určená exkluzívne pre anglický trh. Rozdiely oproti klasickej Type R sú nasledovné:
-biela farba championship white
-biele disky
-samosvorný diferenciál
Motoricky zostalo všetko po starom. Srdcom auta je dvojlitrový vysokootáčkový štvorválec s variabilným časovaním a zdvihom ventilov i-VTEC K20Z4 (148kW@7,800ot/min / 193Nm@5,600ot/min).
Počet vyrobených vozidiel bude limitovaný na cca 2010 kusov.
Prihlásiť na odber:
Zverejniť komentáre (Atom)
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára