HKS je držiteľmi mnohých rekordov. O jeden z nich sa postaral aj ďalší z ich dragstrov - HKS Drag Celica
HKS Celica bola postavená na šasí AT200 (ST202). Bola vôbec prvým autom s predným náhonom, ktoré prekonalo hranicu desiatich sekúnd v pretekoch na 1/4 míle, konkrétne 9.72 sekundy pri 148.96 m/h. V tej dobe sa zároveň stala najrýchlejším autom s predným náhonom na svete. Treba poznamenať, že to bolo dosiahnuté BEZ použitia trubkového rámu. Karoséria však bola maximálne upravená a boli použité ľahké materiály.
HKS dodnes drží veľa informácií v tajnosti. Je ale známe, že pod kapotou sa skrýva preplňovaý radový štvorválec 3S-GTE, ktorý je zložený, ako ináč, z celej rady dielov od HKS.
Technické údaje:
Motor 3S-GTE R4 2.0 16v
Max. výkon: 560hp/8000 ot./min
KP: 9.3:1
Piesty: kované HKS
Ojnice: kované HKS
Vačky: HKS sanie/výfuk 273/273
Tesnenie: kovové HKS
HKS Nastaviteľné rozvodové kolesá
HKS Nerezové výfukové zvody 4-1
Turbodúchadlo: HKS GT3240 BB
Max. boost: 24.3 (cca 1.6 bar)
Wastegate: prototype HKS
Boost controller: HKS EVC Pro
ECU: prototyp F-CON V Pro
Podvozok: drag verzia HKS Hiper Damper System
Prevodovka: sekvenčná X Track
Spojka: 5,5 palcová trojlamelová HKS
Prevodovka X Track, ktorú používali aj vozy triedy Super Touring, dovoľovala mechanikom meniť prevodové pomery podľa požiadaviek. Týmto HKS dosiahli ideálne sprevodovanie a auto prekročilo cieľovú čiaru tesne predtým, ako motor dosiahol obmedzovač na najvyššom prevodovom stupni.
Motor a prevodovka boli premiestnené kvôli lepšiemu rozloženiu váhy.
3S-GTE
A Celica v akcií
Prihlásiť na odber:
Zverejniť komentáre (Atom)
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára